Året der gik med garn

Først og fremmest: Rigtig godt nytår! Jeg håber, at I er kommet godt ind i det, og at det nye år vil byde på en masse glæde, og så få sorger som muligt.

DSC_1012
Pyntekrave – opskrift her

I dag er det præcis et år siden, jeg første gang skrev et indlæg her på bloggen. De af jer, der har fulgt med undervejs, ved, at 2015 var et enormt begivenhedsrigt år. Det var jeg ikke selv klar over, at det ville blive, da jeg satte mig foran computeren og forfattede indlægget, der handlede om, at jeg havde hæklet et babytæppe, selvom jeg ingen baby havde. Den opmærksomme læser (og alle, der nogensinde har hørt mig tale om børn) havde måske allerede da regnet ud, at jeg rigtig gerne ville være mor.

Og det gik da heller hverken værre eller bedre end at jeg få uger efter kunne konstatere, at jeg havde en kage i ovnen. Den indsigt blev startskuddet på en hidsig produktion af babytøj og -tilbehør, som jeg i løbet af året kunne dele her på bloggen. Og det har været en stor, stor fornøjelse for mig!

DSC_1154
Efterårskrammer – opskrift her

Da jeg startede bloggen, tænkte jeg, at den var der nok ikke nogen, der gad læse. Måske mine næreste venner. Og min mor. Men i skrivende stund har bloggen haft mere end 32.000 visninger og været WordPress’s danske Blog of the Day to gange. Det synes jeg er ret vildt. Og det gør mig lidt stolt.

Badass Baby – opskrift her

Jeg glæder mig helt vildt til at fortsætte med hækling og blog i 2016. Der har været lidt stille de sidste par måneder – MiniMinken fylder tre måneder i dag, og han er det dejligste tidsfordriv jeg i mit liv har været så priviligeret at kunne nyde. Han er allerede vokset ud af de første par kreationer, men han har et stykke vej til at kunne passe de største af dem endnu. I mellemtiden regner jeg med at lave flere ting til ham. Måske nogle af de gamle kreationer i nye størrelser (fx hans vest med snefnug) og helt sikkert en masse nye ting.

20151110_120555[1]
Babyvest med snefnug – opskrift her

I forgårs startede jeg på et nyt projekt, som jeg regner med også at give lidt plads her på bloggen, hvis det går godt. Jeg har købt strikkepinde og kastet mig ud i at lære det – indtil videre går det forrygende, så jeg er ved godt mod. Der er ikke blevet så meget ud af det endnu, og jeg har pillet op mindst 100 gange, men det går stille og roligt fremad med at få styr på fastheden, som indtil videre har været den største udfordring.

DSC_0786

DSC_1163

DSC_0951

DSC_1040.1
Pyntekrave – opskrift her

DSC_0976
Femkantskappen – opskrift her

DSC_1111
Astrid-trøjen – opskrift her

Sjal med isblomster – opskrift her

20151227_141656
Krydssjal – opskrift her

Skriv et svar

