Babyvest med snefnug

DSC_1172

I forgårs vågnede jeg til min terminsdato, og der skete præcis det samme, som der sker hver dag lige for tiden – ikke en hujende fis. Jeg er ved at blive lidt utålmodig, for jeg glæder mig sådan til at møde ham (og til at der ikke længere bliver spillet fordboldkamp i min mave, hver gang jeg prøver at slappe af). På den anden side tager jeg den forsinkede ankomst som et tegn på, at han har det godt derinde, og det kan jeg jo ikke være ked af. Desuden siger de kloge jo, at babyer har godt af at have lidt ekstra fedt til at stå imod med, når de kommer ud, så det skader nok ikke, at han bager lidt længere (min mor siger, at fede babyer er lettere at skubbe ud, fordi de ikke er så kantede. Jeg sætter pris på venligheden, og prøver at stoppe de indre billeder af at skulle føde babysaurus rex).

DSC_1173

En anden bonus feature ved den forsinkede familieforøgelse er, at jeg har vundet lidt ekstra tid til at lave mere babytøj, og derfor har jeg netop hæftet ender på en lille vest med snefnug. Jeg har lavet den i en størrelse, som jeg tror, han kan passe til jul. Hans farfar har købt ham et fint lille sæt med en påsyet butterfly, og jeg har allerede brugt mere tid på at dagdrømme om MiniMinkens første juleaften, iført det sæt og vesten, end jeg har lyst til at indrømme. Han bliver en lækker baby.

DSC_1171

Vesten er hæklet i mit yndlingsgarn, Baby Merino fra Drops, og den er blød og lækker og lun. Opskriften på vesten findes her.

DSC_1168 DSC_1169 DSC_1170

4 replies »

    • Hej Anja
      Der er en beskrivelse længere oppe i opskriften under afsnittet ‘Termer og vejledning’ – det er den, det hedder pufmaske 🙂

      Vh Marie

      Like

Skriv et svar

