Nedtælling til termin

Der er ikke længe til. Det begynder at føles spændende på en ny måde – den samme slags kilden i maven, som de fleste børn får, når det går op for dem, at juleaften er i morgen, bare endnu stærkere. En spændt forventning om, at der skal til at ske noget helt fantastisk. Noget verdensomvæltende. I forgårs var der præcis en måned til min termin, og jeg glæder mig helt vildt til at møde MiniMinken. Jeg glæder mig til duften af nyfødt baby og til lyden af et lillebitte menneske. Jeg glæder mig til at se, hvordan han ser ud og til at opdage, hvad det er for et menneske, jeg har gået og båret på i de sidste otte måneder. Men mest af alt glæder jeg mig til at elske ham ud over alle grænser, ligemeget hvem han er.

DSC_1123

Jeg vil gerne indrømme, at jeg også glæder mig en lille smule til at få min krop tilbage. Det er begyndt at være lidt tungt at bære ham rundt som en overdimensioneret bæltetaske, måske især fordi vi lige er flyttet ind i en lejlighed på 4. sal. Der er lidt langt op ad trapperne, og flyttekasserne virker lidt tungere end de ser ud.

En anden ting, som jeg også glæder mig rigtig meget til, er at pakke ham ind i alt det tøj, jeg har fået hæklet til ham. Den sidste tilføjelse til samlingen af miniaturetøj er disse smækbukser, som egentlig skulle have haft tigerstriber, men overhovedet ikke har fået det. I stedet er det blevet til en lille brumbasse. Der mangler stadig en lille detalje, før de er helt færdige. Jeg vil sy trykknapper i fødderne, så de kan lukkes og gøre bukserne til en sparkedragt. Jeg skal bare lige finde den flyttekasse, hvor sytråden ligger.

DSC_1131

Jeg er igang med adskillige andre projekter – blandt andet et par monsterbukser og et babytæppe til ham, og jeg ser frem til forhåbentlig snart at kunne vise jer begge dele. Jeg er netop gået på barsel, så når jeg ikke pakker flyttekasser ud, samler møbler eller køber babyting, har jeg bedre tid til at få hæklet en masse, og I kan tro at jeg nyder det!

DSC_1124

Skriv et svar

