Farverige rester

For et par uger siden flyttede min mand og jeg fra England til Danmark, men inden da nåede jeg at tage forbi min lokale garnpusher og gøre indhug i deres lager af Rowan-garn, nærmere bestemt en blanding af uld og bomuld, som jeg synes, er rigtig lækker at arbejde med. Ud af det garn jeg købte, har jeg fået tre stykker babytøj: Astrid-trøjen, en næsten helt færdig Batman-bluse, som snart er klar til fremvisning, og så denne sag til en lille pige.

DSC_1115

Normalt navngiver jeg mine kreationer efter den person, der skal modtage den, men da denne bluse er et resteprojekt, som ikke er tiltænkt nogen specielt, skal jeg lige finde ud af, hvad den skal hedde. Min mand var så hjælpsom at foreslå det meget mundrette navn ‘Sennep & ketchup’, men jeg tror nu at jeg prøver at finde på noget lidt mere babyagtigt. I mellemtiden vil jeg få skrevet mønsteret ned og sende det til testhækling, så der senere kan følge en opskrift til dem, der måtte have lyst til at lave blusen til lille pige, der kan bruge en ekstra cardigan.

DSC_1116

DSC_1117

3 replies »

    • Hej Astrid
      Nej, jeg skrev desværre ikke ned, da jeg hæklede den, men der er en lille pige på vej i min familie, så mon ikke jeg laver noget lignende igen snart 😉 Hvis jeg gør, skal jeg nok skrive opskriften ned og dele.
      Vh Marie

      Like

  1. Hejsa, har du fået skrevet opskriften ned ?? jeg vil nemlig gerne bruge den som dåbskjole 🙂 har startet op på flere forskellige men de er aldrig blevet rigtige men da jeg ved en tilfældighed så denne fine bluse/cardigan vidste jeg bare, at den er det helt rigtige til mit første barnebarn så håber virkeligt du har en opskrift 🙂

    Like

Skriv et svar

