Astrid-trøjen

Jeg venter en dreng til september, og jeg er derfor gået igang med en større produktion af babytøj til ham. Det er simpelthen så hyggeligt, og jeg elsker at lege med mønstre. Men. Nogle gange kan man godt få brug for en pause fra dødningehoveder og Batman-logoer, og så kan man jo med fordel kigge rundt i vennekredsen efter potentielle modtagere af en hæklet pigegave. Jeg har heldigvis en masse venner, der har besluttet sig for at videreføre slægten, og i denne omgang faldt valget på min gamle gymnasieveninde, Nadja, der i maj lavede en helt vildt lækker lille kopi ved navn Astrid.

DSC_1112

Blusen er lavet af en blød blanding af uld og bomuld fra Rowan, og mønsteret er hjemmelavet. Den er alt for stor til at hun kan passe den nu, men i den alder, hun har, kan de passe tøjet cirka ligeså længe, som det tager at lave det, så jeg tillod mig at skyde lidt over målet. Resultatet er blevet en størrelse 80, så den må om i bagdelen af skabet indtil engang næste år, når hun er blevet lidt større.

DSC_1111

3 replies »

Skriv et svar

