Amigurami for dummies

For et stykke tid siden fik jeg en gave af min søde svigerfar. Tre bøger – og ikke bare hvilke som helst bøger, men hæklebøger. De er skrevet af Maja Hansen, og er fyldt med opskrifter på små hæklede dyr, amigurami. Der er alt fra øgler over køer til hvalrosser, og de er mega nuttede allesammen. Jeg har kigget i bøgerne mange gange, men har indtil videre ikke haft modet til rent faktisk at gå i gang, da jeg synes, at mange af dem ser lidt komplicerede ud (og jeg er en doven hækler – jeg bruger gerne store nåle, hvilket projekterne i bøgerne ikke just lægger op til). Men nu er det lykkedes. Det er hverken stort eller prangende; jeg indrømmer, at jeg gik efter det mønster, der så lettest ud (man skal jo starte et sted). Men den er færdig, og jeg er stolt. Og jeg har døbt den Martine.

DSC_0989

Den var overraskende let at lave, men det gør mig ikke mindre stolt. Nu er jeg i gang, og jeg har fået mod på nogle af de lidt mere avancerede modeller. Jeg tror, at den næste skal være en dino eller en øgle. Jeg er ret vild med den på billedet nedenunder (øverst, næstlængst til venstre), så den er en oplagt kandidat.

DSC_0991

Skriv et svar

