Verdens mindste poncho

DSC_0985

Babyproduktionen er for alvor kommet i gang – det er mega hyggeligt at lave minitøj, både fordi det er helt vandvittigt nuttet at se på og fordi det går hurtigt. Nyeste skud på stammen er denne poncho – opskriften findes her.

DSC_0986

I torsdags var vi til konfirmation i Danmark, og ponchoen her er påbegyndt på flyveren hjem søndag aften. Pigerne på pladserne ved siden af mig kiggede godt nok lidt mistroisk på mig, da jeg fandt hækletøjet frem, men det viste sig at være forbløffende let at få det til at fungere på det smalle og relativt ukomfortable lavprisflysæde til Stansted. I går aftes fandt jeg den frem igen og gjorde den færdig – den har ikke taget mange timer i alt, og flyveturen fløj (pun intended, møhø) afsted.

DSC_0987

Jeg er ret vild med ponchoen, som er lavet efter fri fantasi. Den er dog mest af alt en test, da den er hæklet i størrelse nyfødt. Jeg tænker, at en poncho ikke er den mest fantastiske beklædningsdel til så lille en størrelse – de ligger jo bare og chiller hele tiden, så jeg forestiller mig, at det ville være helt umuligt at holde den på plads. Men nu er mønsteret tænkt og testet, så når tiden kommer, hvor MiniMinken kan gå, kan jeg lave en ny i hans størrelse.

DSC_0988

Skriv et svar

