Om at være en løgner

Da jeg skrev mit første indlæg her på bloggen, fortalte jeg en løgn. Jeg vidste ikke på det tidspunkt, at det var en løgn, og det er nok en formildende omstændighed, men stadigvæk. Jeg skrev i indlægget, at jeg er helt vild med at hækle babytæpper, til trods for at jeg ikke har en eneste baby, og heller ikke har nogen på vej. Den første del er sand, men ti dage efter udgivelsen af indlægget stod jeg med en pind i hånden. En magisk pind, der kan spå om fremtiden. På pinden var der to streger.

I fredags var jeg til min første ultralydsscanning, og James (ham med scanneren) sagde, at vores baby er godt håndværk. To arme, to ben, en lille valnøddeformet hjerne og en kæmpe næse (den har den fra min familie). Det var en ret vild oplevelse. Jeg blev scannet for nogle uger siden også, og der lignede den en lille jelly bean – jeg havde ikke forestillet mig, at der kunne ske så meget på 14 dage.

Indtil videre har vi kaldt den for Snotklatten derhjemme, fordi det var den letteste måde at forholde sig til den på. For nogle uger siden gik vi over til MiniMinken (den skal hedde Mink til efternavn, og det kommer jeg i øvrigt også til om 2½ måned, når jeg skal i kirke med hvid kjole og mave på).

Jeg er allerede gået i gang med et tæppe til barnevognen. Dem jeg havde i forvejen har jeg givet væk til veninder med babyer, så jeg har med god samvittighed købt en kæmpe portion nyt garn. Jeg forestiller mig også, at jeg skal lave en masse babytøj og legetøj. Både Pinterest og de hæklegrupper, jeg er medlem af på Facebook, giver en uendelig strøm af inspiration, og jeg vil lave det hele! Så se dette som en advarsel – bloggen kommer til at svømme i babydrømme, og om seks måneder er jeg forhåbentlig klar til at bade min baby i hjemmelavet grej.

Lad i øvrigt dette stå som en opfordring til at dele billeder eller links af ting I har lavet til jeres afkom – jeg vil elske at se endnu mere inspiration 🙂

1175665_10151662819479818_312412334_n

Kategorier:Livet m.m.

Tagged as: , , , ,

Skriv et svar

