Evighedens oprindelse

Der har været stille på bloggen i et par uger, og det er der en masse grunde til, men det er bestemt ikke fordi hæklenålene har ligget stille derhjemme. Jeg har været så heldig at have venner på besøg fra Danmark, og så er jeg gået i gang med et projekt af lidt større dimensioner – nærmere bestemt et tæppe til sofaen, så jeg bedre kan holde varmen, når jeg hækler andre ting. Den første sne er netop faldet her i London, så jeg har rig anledning til at krybe i hi foran fjernsynet. Det kommer helt sikkert til at tage en evighed inden det er færdigt, men det er en helt anden slags evighed, jeg vil snakke om i dag – nemlig den, der kommer i form af et halstørklæde.

1413983520763

Når jeg nu ikke kan være leveringsdygtig i nye kreationer, vil jeg i stedet dele en rigtig god video, som jeg fandt på nettet, og brugte til halstørklædet ovenfor. Jeg er ikke sikker på hvad teknikken hedder på dansk (jeg hækler altid efter engelske og amerikanske opskrifter), så jeg holder mig til at kalde den for hairpin. Det er fantastisk let, og jeg synes, at det giver sådan et fint og feminint resultat. Det er desuden rart, synes jeg, med lidt afveksling fra den vanlige strøm af luft-, fast- og stangmasker.

dsc_0697

Videoguiden og det oprindelige b.hooked-indlæg kan I finde her. Rigtig god fornøjelse 🙂

dsc_0701

Skriv et svar

