Forklædt som voksen

DSC_0663

Forleden satte jeg mig til at hækle kraver, fordi jeg synes det ser så fint ud, når kvinder udsmykker deres bluser med sådan en. Jeg lavede et par stykker, før det gik op for mig, at jeg ikke ejer en eneste beklædningsgenstand, der ville passe til mine kreationer – min garderobe er alt for spraglet og hippie. Det fik mig til at tænke på, at jeg altid har forestillet mig det der med at være voksen som noget, der skete på et tidspunkt i ens liv, når ungdommen var ovre – at man på et tidspunkt blev færdig med sin uddannelse, fik et fast job, tjente en masse penge og lavede en masse børn, som man naturligvis sendte i skole i nystrøget tøj og med sunde madpakker.

DSC_0666

Men nu er jeg voksen – det siger mit pas ihvertfald. Jeg er færdig med min uddannelse, og jeg har et fast job, men jeg kan ikke krydse så meget mere af listen. Og jeg har egentlig heller ikke så travlt med det. Der er mange ting, som jeg gerne vil overføre fra min ungdom til mit voksne liv, og som jeg håber på at kunne holde fast på, indtil jeg er færdig med at leve. Jeg har dog stadig et par ting, som jeg gerne vil lære, inden jeg synes, at jeg kan kalde mig for en ægte voksen.

DSC_0667

Når jeg bliver voksen, vil jeg spise hjemmelavet aftensmad oftere, i stedet for at falde i JustEats fristende fælder.

Når jeg bliver voksen, vil jeg læse bøger og se programmer, der gør mig klogere, i stedet for knaldromaner og dårlige serier fra 90’erne.

Når jeg bliver voksen, vil jeg bruge tandtråd og huske at gå til tandlægen to gange om året.

Når jeg bliver voksen, vil jeg sørge for, at mine kommaer altid bliver sat korrekt.

Når jeg bliver voksen, vil jeg bruge mindre tid på at dømme og mere tid på at forstå.

Når jeg bliver voksen, vil jeg acceptere ting, jeg ikke kan ændre, og kæmpe for de ting, som jeg kan gøre noget ved.

Når jeg bliver voksen, vil jeg huske, at alle andre kan lære mig noget.

Når jeg bliver voksen, vil jeg gå mere op i politik.

Når jeg bliver voksen, vil jeg huske at være taknemmelig for udfordringerne i mit liv.

Når jeg bliver voksen, vil jeg blive bedre til at fortælle folk, at jeg elsker dem.

DSC_0669

Har I noget, I mangler at gøre, inden I er rigtige voksne?

Kategorier:Kraver

Tagged as: , , , , ,

Skriv et svar

