Falling Leaves

DSC_0807

Min første cardigan er færdig, og jeg skammer mig ikke over at sige, at jeg er pavestolt af resultatet. Den er ganske vist blevet noget større, end jeg havde forestillet mig, men så har jeg lært en værdifuld lektie til næste gang, jeg kaster mig ud i at tegne mit eget mønster. Alle hæklere, jeg har talt med, er enige om at ens fejl er den bedste læremester, så jeg lader mig ikke slå ud af lidt begyndervanskeligheder.

DSC_0786

Når jeg kalder det for mit eget mønster, så pynter jeg i virkeligheden lidt på det. Jeg har taget udgangspunkt i et mønster, som jeg købte på Etsy. Det runde topstykke er lavet efter dette mønster, imens alt under den smalle stribe under brystet er hæklet efter eget hoved.

DSC_0802

Garnet er Drops’ Lima, som består af 65% uld og 35% alpaca, og det er både blødt og varmt, og det var rigtig behageligt at hækle med. Jeg synes ofte, at jeg får en lidt ‘fedtet’ fornemmelse på fingrene, når jeg hækler med uld, men det var slet ikke galt. Knappen har jeg selv betrukket – en sidehobby, jeg har kastet mig ud i for nylig. Jeg har købt en smart lille knappresser, som gør det virkelig nemt at fremstille knapper, der passer perfekt til mine projekter. Jeg regner også med at skulle give nogle af mine gamle jakker og bluser et friskt pust, når jeg en dag har lidt ekstra tid, og mangler noget at aktivere hænderne med.

DSC_0800

Min næste halvimproviserede bluse er næsten klar til at blive vist frem, og jeg har virkelig fået blod på tanden. Jeg har dog haft lidt udfordringer med at finde gode bøger om at hækle tøj – måske I har nogle anbefalinger?

Rigtig god dag til jer alle!

DSC_0792

DSC_0798

DSC_0779

DSC_0830

DSC_0829

DSC_0828

1 reply »

Skriv et svar

