Terningerne er kastet

dsc_0646

I foråret 2014 tog jeg på messe med to veninder. Creative Stitches & Hobbycrafts Show blev afholdt i Excel-centret, som er en gigantisk bygning i London med en masse messehaller, hvor der ofte afholdes events, der beskæftiger sig med alt mellem himmel og jord – i dette tilfælde hobbycrafts. Rummet var fyldt med boder, der fremviste og solgte garn, tråd, mønstre, tilbehør og redskaber til både strik, hækling, broderi, syning og patchwork, for blot at nævne nogle af de mange kreative kategorier.

dsc_0655

Gangene mellem de små stande var tæt befolket af primært aldrende kvinder, ivrige DIY-kvinder i 20/30’erne og midaldrende mænd med løse håndled, men hvis man kiggede godt efter kunne man også spotte et par lettere slukørede mænd, der modvilligt var med konerne på søndagstur. Med andre ord var det præcis den skare, jeg havde forestillet mig at skulle møde, og jeg befandt mig umådeligt godt blandt dem og alle de farverige blikfang, der var spredt omkring mig med gavmild hånd.

dsc_0662

Jeg gik derfra med ømme fødder og mere end et kilo garn, som blandt andet er blevet brugt til tæppet på billederne. Det måler cirka 85x85cm, og den bløde blanding af uld og akryl har resulteret i et varmt og behageligt stykke hygge i to af mine yndlingsfarver. Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg tager på hobbymesse!

Skriv et svar

