Blå Mandag

Det er mandag, den første på året, og her hvor jeg sidder er himmelen med lidt god vilje blå. Jeg har glædet mig til 2015 – jeg har store forventninger til året. Der skal ske en masse spændende ting, både store og små. I den store klasse ligger en begivenhed, som jeg glæder mig til som en hund; jeg skal giftes til sommer (og endda med en rigtig dejlig mand). I den mindre liga ligger en masse projekter, som ikke mindst består i at kravle helt op i hjørnet af min sofa, pakket ind i tæpper, med en kop te i den ene hånd og en hæklenål i den anden.

dsc_0625

Her på bloggen kommer jeg primært til at dele mine kreative udfoldelser, og de første par skud på stammen bliver hækleprojekter, som jeg færdiggjorde i løbet af sidste år. Første eksempel er dette babytæppe, som er lavet i akrylgarn i blå nuancer med hvide rammer. Tæppet måler cirka 60x60cm, og er blødt og luftigt, og jeg glæder mig til en dag at kunne tage det i brug.

dsc_0624

Der er ingen baby i billedet endnu, og der er heller ingen på vej, men jeg har været flyvende skruk i mindst 10 år, så en del af mine projekter har fremtidens skare af små lyshårede kloner i tankerne. Jeg bliver dog nok nødt til at indrømme, at min forkærlighed for babytæpper også har noget med projektets størrelse at gøre – det er immervæk lettere at lave et tæppe, der skal dække en person på 4kg end en på små 70kg.

dsc_0626

Tilbage for denne gang er kun at sige tak for besøget – jeg ser frem til at klistre bloggen til med mine nørklerier, og håber at I vil synes om dem!

Kategorier:Tæpper

Tagged as: , , , , ,

1 reply »

Skriv et svar

